David

CDI programmable....

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oui mais la tout est programmable et le soft se decharge gratuit sur leur site....l'addon v est il programmable depuis un ordi?
la tu mets ou tu veux tes points sur la courbe je pense.
je peux pas decharger le soft j'ai pas de pc, essaies pour voir
dccdip.exe
dccdip2.exe

http://www.ignitech.cz/exe/exe.htm

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David a écrit:
oui mais la tout est programmable et le soft se decharge gratuit sur leur site....l'addon v est il programmable depuis un ordi?
la tu mets ou tu veux tes points sur la courbe je pense.
je peux pas decharger le soft j'ai pas de pc, essaies pour voir
dccdip.exe
dccdip2.exe

[url=http://www.ignitech.cz/exe/exe.htm
http://www.ignitech.cz/exe/exe.htm[/quote[/url]]

l'addonV est plus simple et ne suit pas une courbe il ne fait que baisser en fait, tu règles à l'aide d'une vis ce qu'il va perdre tout les 1000 trs, et tu peux choisir de 0,48 à 4,8 par 1000 trs.

c'est moins biens mais suffisant je pense en partant d'un bon 25 ou 26 ° et à raison de - 1° tous les 1000 trs tu arrives à 15/ 16 ° vers 10 000

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le probleme, sur le moulin du Group4 qui va etre pointu, c'est que le lineaire c'est pas bon.....il nous faut une sinusoidale pour les moteurs pointus....et Patrick le regle sur banc. ça groupe a un PVL digital, avec le prix de Pat on est meme pas au prix du vari de tino non programmable.....

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David a écrit:
le probleme, sur le moulin du Group4 qui va etre pointu, c'est que le lineaire c'est pas bon.....il nous faut une sinusoidale pour les moteurs pointus....et Patrick le regle sur banc. ça groupe a un PVL digital, avec le prix de Pat on est meme pas au prix du vari de tino non programmable.....


oui si Pat optimise le truc pour chaque moteur ça n'est effectivement pas comparable.

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c'est le but, comme il l'a fait pour programmer le vari du LD, mais en mieux....en fait c'est lui qui nous a dit de trouver un truc comme ça....mais les kit complets c'est 1200, 1500 roros....

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normalement la commande est passee pour un kit d'allumage complet....j'attends la validation par Patrick



We can offer complet system:
base plate with pick-up and stator, rotor (90 EUR)
special modified unit DCCDIP (139 EUR)
ignition coil IC-CDI (24 EUR)












Crankshaft position sensor CKPS.
An input is ready for standard pickup sensors used on motorbikes as CKPS.

Input 1 (green)
It possible to choose one of the following functions:
1) OFF – no function.
2) KILL SWITCH – If the input is connected to ground, the ignition is blocked.
3) CLUTCH MASTER - If the input is connected to ground, the ignition is blocked for by software-preset time.
4) RETARD - If the input is connected to ground, the advance is decreased by preset value.
5) START LIMITER - If the input is connected to ground, the limiter is working with value of start limiter.

Input 2 (black)
1) OFF - no function.
2) BLOCKING - If the input is not connected to ground, the ignition is blocked.
3) CLUTCH MASTER - If the input is connected to ground, the ignition is blocked for by software-preset time.
4) RETARD - If the input is connected to ground, the advance is decreased by preset value.
5) START LIMITER - If the input is connected to ground, the limiter is working with value of starting limiter.

State of inputs is displayed by software DCCDIP.EXE.

Input 2b (grey)
This input is for separate connection of side stand switch and neutral switch by blocking.

Supply +12 V.
Nominal Supply voltage is 14 V. It must be within 8 - 16 V range. In this range the unit is able to provide optimal control of all
the processes. If supply is greater than 18 V, ignition is OFF.

Inductive coil IC.
Induction coils outputs are ready for standard types, designed for capacitive ignition and used on motorbikes (primary coil
resistance approx. 0.5 Ohm).

Revolution indicator output TACHO.
The tachometer indicator output is compatible with major part of board devices used on motorbikes (1 puls / rev.).

Output for GEARSHIFT LIGHT (violet)
Maximal current is 5 A (lamp max. 50 W). Revolution for gearshift light is set by software DCCDIP.EXE.
One outlet of gearshift light should be connected to connector (violet) and other to switched +12 V.

Connection to PC.
Connection to PC is realized by 9-pin serial port (COM).

Setting element

15 adjustable options for revolution/advance
Collective adjustment of the whole advance curve can be done by collective change tool (+ and – buttons with selection All)
When the motor is running current segment is highlighted in the advance curve. Use of collective change tool + and – button
without selection All - just the current segment will be changed.
Number of items - here is it possible to set number points of advance curve

Base advance - here is necessary inscribe value of base advance (by figure 1)
Setting of pick up system - standard, Kawasaki KLR 600 older model or Yamaha XT 600 older model
Ignitions per revolution - setting of engine configuration
One cylinder, parallel two cylinder, engine with opposed cylinders=1
Two cylinder 2x 180° =2
Three cylinder 3x 120° =3
Limiter - setting of maximal revolution.
Start limiter - setting of maximal revolution for start limiter
Retard - setting of value for reduction advance by retard.
Clutch master time - setting of clutch master time
Clutch master pause - setting of clutch master off time.
Programming after a change - automatic programming settings (after every change)
Setting element

15 adjustable options for revolution/advance
Collective adjustment of the whole advance curve can be done by collective change tool (+ and – buttons with selection All)
When the motor is running current segment is highlighted in the advance curve. Use of collective change tool + and – button
without selection All - just the current segment will be changed.
Number of items - here is it possible to set number points of advance curve

Base advance - here is necessary inscribe value of base advance (by figure 1)
Setting of pick up system - standard
Ignitions per revolution - setting of engine configuration
One cylinder, parallel two cylinder, engine with opposed cylinders=1
Two cylinder 2x 180° =2
Three cylinder 3x 120° =3
Limiter - setting of maximal revolution.
Start limiter - setting of maximal revolution for start limiter
Retard - setting of value for reduction advance by retard.
Clutch master time - setting of clutch master time
Clutch master pause - setting of clutch master off time.
Programming after a change - automatic programming settings (after every change)


RPM - engine revolution [1/min]
Advance - ignition advance [°]
Pick up - displaying whether pick up is running or stopped
U - supply voltage [V]
Kill switch - displaying whether kill switch is on or off
Retard - displaying whether retard is on or off
Blocking - displaying whether blocking is on or off
Start limiter - displaying whether start limiter is on or off
Clutch master - displaying whether clutch master is on or off
Polarity of CKPS - displaying polarity CKPS

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oui sans pb, Edmonds en a un base sur un vari....le sien coute juste 2000GBP

le modele tcheque c'est une base d'allumage KOKUSAN

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